سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























یا اباصالح

ویژگی های سوره واقعه:

 

ایجاد برکت

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: اگرسوره واقعه را بنویسند و در خانه بگذارند موجب افزایش خیر و برکت می شود و هر کس به قرائت آن مداومت ورزد، فقر از او برطرف می شود و در آن افزایش حفظ و توفیقات و وسعت در مال وجود دارد  .

 

 

محبوبیت

امام صادق علیه السلامفرموده است: هر کس در هر شب جمعه سوره واقعه را قرائت کند، خداوند او را دوست داردو او را محبوب همه مردم می گرداند و هرگز در دنیا ناراحتی، فقر و تنگدستی و آفتی ازآفات دنیا به او نخواهد رسیدو از همراهان و رفیقان امیرالمؤمنین علیه السلام خواهدبود  .
و این سوره ویژه امیرالمومنین علی علیه السلام است و هیچ کس در آن شرکت ندارد.

 

آسانی مرگ و بخشش اموات

از امام صادق علیه السلام نقل شده است: سوره واقعه دارای منافع و بهره های زیادی است که قابل شمارش نیست. ازجمله فواید این سوره آن است که اگر برای مرده ای خوانده شود، خداوند او را می امرزدو اگر برای کسی که در حال احتضار و مرگ است بخواند، مرگ و خروج روحش به اذن خداآسان می شود

 

 

جهت برآورده شدن حاجات شرعی و ادای دین

40 شب، هر شب یک بار سوره «واقعه، مزمل، لیل، انشراح» رابخواند و بعد از تلاوت این سوره ها دعای زیر را بخواند. که بسیار مجرب است  :

  <یا رازق السائلین، یا راحم المساکین، یا ولی المؤمنین، یا غیاث المستغیثین، یا ارحم الراحمین، صل علی محمد و آل محمد واکفنی حلالک عن حرامک وبطاعتک عن معصیتک و بفضلک عمّن سواک، یا اله العالمین و صلی الله محمد و آله اجمعین>

 

جهت زیاد شدن رزق و روزی و وسعت معیشت

از شب شنبه شروع کندو هر شب 3 بار بخواند و استثنائاً در شب جمعه 8 بار بخواند و این عمل را 5 هفتهاجرا کند و قبل از تلاوت هر بار این سوره این دعا رابخواند  :

 

اللهم ارزقنا رزقاًحلالاً طیّباً من غیرک استجب دعوتنا من غیر رد و اعوذ من الفضیحتین الفقر و الدّینو ادفع عنّی هذین بحق الامامین الحسن و الحسین علیهما السلام برحمتک یا ارحمالراحمین.

یاحق

 


نوشته شده در شنبه 91/1/19ساعت 12:25 عصر توسط سایه نظرات ( ) |


Design By : Pichak