سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























یا اباصالح

سال تولید ملی وبالا بردن کیفیت محصول داخلی

اگر پیام‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در چند سال گذشته را با دقت مورد بررسی قرار دهیم به‌ یقین مشاهده می‌کنیم که مجموعه این پیام‌ها از یک روند و فرآیند دقیق، حساب شده و برنامه‌ریزی شده برخوردار بوده‌اند. ایشان در سال جاری همان روند را بسط داده و در حالی‌که جهاد اقتصادی را امری پایدار و مستمر دانستند، سال 1391 را سال تولید ملی اعلام کردند. این بدان معنا است که جهاد اقتصادی دارای زمینه‌ها و بسترهایی است که اگر فراهم نشوند، جهاد محقق نخواهد شد.

یکی از مهم‌ترین این موارد، تولید ملی است. تولید ملی به این مفهوم است که اندیشه‌ها، خلاقیت‌ها، ابتکارات و اختراعات و تحرکات علمی بستری عام پیدا کنند و به یک فرهنگ و باور نهادینه شده، مبدّل شوند. این اندیشه‌ها و خلاقیت‌ها از آن‌جا که باید در باورهای درونی ریشه داشته باشند، فرهنگی نافذ، مستمر و پایدار ایجاد خواهند کرد. بنابراین تولید ملی بستری ریشه‌دار برای جهاد اقتصادی است. اگر تولید ملی را جدی بگیریم، بسیاری از فعالیت‌هایی که در کار مبارزه با قاچاق کالا صورت می‌گیرد، خود به خود قوام‌بخش اقتصادی سالم و پویا بوده و منجر به برچیده شدن فعل حرام و قبیح قاچاق کالا و ارز خواهد شد.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارای چند وظیفه و مأموریت عمده است. سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، پیشگیری، هدایت و کنترل، مقابله و در نهایت مبارزه. در حوزه‌ی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، پیام‌ها و دستورات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) باید جزء راهبردهای ستاد قرار گیرد. به ویژه پیام نوروزی ایشان باید به عنوان راهبرد اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلقی شده و به درستی و با دقت به اجرا درآید. در حوزه‌ی پیشگیری مقصود آن است که بسترهایی فراهم شود که مانع بروز جرم شود. به عبارت دیگر بسترهایی فراهم شود که اندیشه‌ی جرم و تخلف به ذهن کسی خطور نکند. تولید ملی مهم‌ترین زیرساخت بستر و زمینه‌ی پیشگیری است. یعنی اگر تولید کالاهای باکیفیت در داخل کشور شکل گرفته و مورد قبول مصرف‌کنندگان قرار گیرد، دیگر برای کالاهای خارجی و قاچاق جایی باقی نمی‌ماند. البته این کار مستلزم توسعه‌ی دانش بومی و مدیریت هوشمندانه تولید است که رمز گشودن طلسم صادرات، ایجاد مزیت‌های رقابتی تولید و در نتیجه تغییر دیدگاه‌های ملی و زدودن شبهه‌ی ناتوانی‌ در تولید کالاهای داخلی با کیفیت و با قیمت مناسب رقابتی است.

 

بی شک گرایش به سمت تولیدات داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی سالهای قبل نیز مد نظر مقام معظم رهبری بوده اما، توجه بیشتر به این مقوله و تلاش برای ایجاد بسترهای مناسب در جهت تحقق این امر به بهترین شکل ممکن امسال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بسیاری از مدیران بخش های مختلف ترجیح می دهند از تولیدات خارجی در زمینه کاری خود استفاده کنند، این امر به معنای آن نیست که در کشور سرمایه های غنی و قوی در زمینه تولیدات وجود ندارد.

عدم به کارگیری حداکثری توان و پتانسیل موجود و  به تبع آن پائین بودن کیفیت تولیدات داخلی در برخی از موارد، شاید علت اصلی این امر باشد.

بی شک تولید داخلی هزینه ها را پائین آورده و از طرفی دسترسی به مایحتاج مصرف کننده را نیز آسان تر می کند بنابراین بهتر آن است که از تولیدات داخلی استفاده شود و این امر محقق نخواهد شد مگر با بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی به طوری نیازهای متقاضی را در بالاترین سطح برطرف کند.

 


نوشته شده در چهارشنبه 91/1/30ساعت 3:4 عصر توسط سایه نظرات ( ) |

 




 

تولیدملی،حمایت از کار وسرمایه ایرانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اقدامی قابل توجه و در میان هیاهوی غرب و دشمنان نظام برای اعمال تحریم های مختلف علیه کشور، سال 91 را با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرد که در اولین نگاه می توان به این نتیجه رسید که هدف اصلی رهبر نظام رسیدن هرچه بهتر کشور به خودکفایی در عرصه های مختلف با بهره برداری از ظرفیت های بومی و محلی است که این مهم می طلبد تمام اقشار جامعه به ویژه مدیران و مسئولان دولتی با همتی والا و عزمی راسخ در این بخش ورود پیدا کرده و با اقدامات و برنامه ریزی مناسب به دنبال عملی کردن خواسته های به حق رهبر انقلاب اسلامی باشند.

با نگاه به نامگذاری های چندین سال اخیر مشخص می شود که توجه به امر اقتصاد و لزوم ارتقاء سطع معیشت مردم از جمله مطالبات اصلی رهبر انقلاب بوده است و به همین دلیل حداقل در چهار سال گذشته نامگذاری سالها با همین رویکرد صورت گرفته است و این مهم نشان می دهد که هر چند کشور در حوزه های اقتصادی به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده است ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب و مورد نظر معظم له همچنان فاصله دارد.

یکی از نیازهای جدی در راستای رسیدن به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش جمعی برای بهره برداری از ظرفیت های محلی و بومی است که در صورت عملی کردن این مهم می توان با تکیه بر همین توانمندی ها، بخش زیادی از نیازهای کنونی کشور را در بخش های مختلف تامین کرد و در آینده ای نه چندان دور به فکر صادرات این توانمندی های به فعل درآمده به دیگر نقاط جهان بود .هر چند حرکت هایی در این بخش ها آغاز شده است ولی این کافی نیست و باید در سال تولید ملی این حرکت در قالب برنامه های منسجم و هدفمند پیگیری و دنبال شود.اعدم توجه به اقدامات شعارگونه در سال جاری و برگزاری همایش هایی از دیگر نیازهای اصلی برای عملی کردن شعار عینی سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است که البته این مهم باید بیشتر از سوی مدیران ارشد استان دنبال شود و با تبیین نیازهای اصلی استان و تعیین چارچوب های کلی و عملاتی و یک برنامه ریزی هدفمند از ورود مدیران به این حوزه به شدت جلوگیری کنند.

عملی کردن تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیازمند همت جمعی است و این مهم در صورتی عملی می شود که مردم، تولید کنندگان و کارآفرینان به همراه مسئولان و مدیران دولتی هر کدام در جایگاه خود برنامه ریزی داشته باشند که مردم با مصرف کالاهای تولید داخل، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران با ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و مدیران و مسئولان دولتی هم با فراهم کردن زمینه و فضای مناسب برای تولید در این سال نقش خود را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنند.


نوشته شده در سه شنبه 91/1/22ساعت 10:23 صبح توسط سایه نظرات ( ) |

ویژگی های سوره واقعه:

 

ایجاد برکت

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: اگرسوره واقعه را بنویسند و در خانه بگذارند موجب افزایش خیر و برکت می شود و هر کس به قرائت آن مداومت ورزد، فقر از او برطرف می شود و در آن افزایش حفظ و توفیقات و وسعت در مال وجود دارد  .

 

 

محبوبیت

امام صادق علیه السلامفرموده است: هر کس در هر شب جمعه سوره واقعه را قرائت کند، خداوند او را دوست داردو او را محبوب همه مردم می گرداند و هرگز در دنیا ناراحتی، فقر و تنگدستی و آفتی ازآفات دنیا به او نخواهد رسیدو از همراهان و رفیقان امیرالمؤمنین علیه السلام خواهدبود  .
و این سوره ویژه امیرالمومنین علی علیه السلام است و هیچ کس در آن شرکت ندارد.

 

آسانی مرگ و بخشش اموات

از امام صادق علیه السلام نقل شده است: سوره واقعه دارای منافع و بهره های زیادی است که قابل شمارش نیست. ازجمله فواید این سوره آن است که اگر برای مرده ای خوانده شود، خداوند او را می امرزدو اگر برای کسی که در حال احتضار و مرگ است بخواند، مرگ و خروج روحش به اذن خداآسان می شود

 

 

جهت برآورده شدن حاجات شرعی و ادای دین

40 شب، هر شب یک بار سوره «واقعه، مزمل، لیل، انشراح» رابخواند و بعد از تلاوت این سوره ها دعای زیر را بخواند. که بسیار مجرب است  :

  <یا رازق السائلین، یا راحم المساکین، یا ولی المؤمنین، یا غیاث المستغیثین، یا ارحم الراحمین، صل علی محمد و آل محمد واکفنی حلالک عن حرامک وبطاعتک عن معصیتک و بفضلک عمّن سواک، یا اله العالمین و صلی الله محمد و آله اجمعین>

 

جهت زیاد شدن رزق و روزی و وسعت معیشت

از شب شنبه شروع کندو هر شب 3 بار بخواند و استثنائاً در شب جمعه 8 بار بخواند و این عمل را 5 هفتهاجرا کند و قبل از تلاوت هر بار این سوره این دعا رابخواند  :

 

اللهم ارزقنا رزقاًحلالاً طیّباً من غیرک استجب دعوتنا من غیر رد و اعوذ من الفضیحتین الفقر و الدّینو ادفع عنّی هذین بحق الامامین الحسن و الحسین علیهما السلام برحمتک یا ارحمالراحمین.

یاحق

 


نوشته شده در شنبه 91/1/19ساعت 12:25 عصر توسط سایه نظرات ( ) |


Design By : Pichak